11 Aralık 2019 Çarşamba

bonibon kapagındaki harf

yıllardır çocukların sevdiği bir şekerleme olan bonibon  dan bahsedelim biraz .

uzun yıllar boyunca da hala popülerliğini koruyacak olan draje şeker bonibon bon bon bonibon.

Renkli renkli drajeler hep ilgi çekmeyi başarmıştır.

Kimileri doktorculuk oynardı hap olarak bu drajeler yutulurdu.

Çocukluk işte hayal dünyana göre oyunlar...

bu bonibonların ayrı bir heyecanı da kapaklarındaki harfler.

Her bonibon da bir harf, bu defa baş harfim çıkacak ? ya da sevdiğinin baş harfi :)


Tabi ki bu resimde çıkan Ğ harfi çoğu kişiyi mutlu etmez heralde :)

Bu harfleri biriktirenler vardı kendi ismini tamamlamaya çalışanlar sevdiğinin ismini tamamlamaya çalışanlar vs

Bazen düşünüyorum da ;
bonibon kapağındaki harf gibisin,
öyle gereksiz öyle boş !

9 Mart 2019 Cumartesi

Ben Seni Unutamam

Unutmak : belleğinde kalmamış olmak, aklından çıkıp gitmek, aklında kalmamak, anımsamamak.

 Unutmak kimine göre kolay olsa da bir çok insana göre zor olan bazıları için de zaman gereklidir.

 Aslında unutmak kalbi olana zordur. kalpsizlere lafımız yok :)
deniz kumunun insan vücuduna tutunduğu gibi bağlıysan eğer nasıl unutacaksın?
o kumlar öyle tutunur ki çok çaba sarf etmen lazım çıkartmak için...
her aynaya baktığımda seni görmek belkide unutmak istemediğimdendir
belkide unutmamaya direniyorumdur.

hande mehan'ın dediği gibi
 ''Ben seni unutmam,
 Sen beni güzel,
Zaman ilaç derler ya
Ellerin neden uzak hala''

unutulmamak dileğiyle....

26 Mayıs 2018 Cumartesi

Nasilim ? Nasilsin?

Nasılım ? Nasılsın?

       

          Öncelikle camdan bakınca güneşli harika bir hava fakat dışarı çıktığınız da bunaltıcı terden sırılsıklam olduğunuz bir cumartesi sabahından merhaba !
       
          Klasik bir şekilde verilen cevaplara gıcık olduğumdandır belki bu yazıyı yazma amacım, belki de sıkıntıdan dır bilinmez.
          Nasılsın sorusunun cevapları çok sınırlıdır insanlarımız arasında artık o kadar sıkışmıştır ki neredeyse 10 kişiden 9 u aynı cevabı vermek üzere programlanmıştır.
     
         -Nasılsın Şakir abi?
         -İyidir be Murtaza sen?

        ??? Ne yani Şakir abi nasılsın sen ya anlamadık ki biz?

       Ya da anladığımız kadarıyla hayatında bi değişiklik yok her şey bok gibi bi adım ilerleyememişsin  ölmemek için nefes alıyorsun bu cevabada alışmışın ki o yüzden nasılsın denildiğinde bok gibiyim diyemiyorsun beynin izin vermiyor belki de buna?

        Beynimiz bu soru karşısında harekete geçerek tek bir cevap hakkı doğuruyor sanki? İsviçreli bilim adamlarının bu konu üzerinde derhal çalışması gerekiyor.

       Nasılsın? sorusu böyle iken Nasılım? sorusu biraz daha yumuşaktır daha bir tatlıdır diğerine göre daha şefkatli ama daha gerçekcidir. Çünkü insan bu soruyu kendisine sorar

       Aynanın karşısına geçilir saç baş düzeltilir ve o soru çıkar ağızdan,

       -Nasılım ?
       - İgrencimmmm yeaaaa gibilerinden sözlere alışık olmalı bu soruda çünkü herşey çıkabilir insan kendisi ile başbaşadır herşey çırılçıplaktır o anda ...

      Peki bugün ben nasılım? iyiyim ? bunu demek komik olurdu galiba :)

     Bir asansör gibiyim öyle şatafatlı bir asansörde değil ha 5 yıldızlı otellerin asansörleri gelmesin sakın aklınıza !

Evet tam da böyle 4 kişilik dar bunaltıcı sanki gitmeyecekmiş gibi gözüken tabi  ki de içerisinde sigara içilmesi ve eşya taşınması yasak olan unutulmamalıdır ki 320 kilogramı geçmeyecek kadar insan taşıyan bir asansör gibiyim.

Sürekli yer değiştiren bir asansör gibi bazen zirvede iken bi anda yere çakılan zemine indiği yetmezmiş gibi -1 lere -2 lere inen bir asansör gibiyim öyle git geller yaşayan ....

Herkese bu güneşli ama bunaltıcı cumartesi sabahından merhaba mutlu günler :)

24 Şubat 2018 Cumartesi

Ayrılık Duşu

                                                            Ayrılır ayrılmaz alınan duş ?

                                                Neden hemen duş alma ihtiyacı duyar ki insan..


Eski sevgiliden kalan kokuyu mu atar insan unutmak için? 
Yoksa eski sevgiliden üzerine yapışan herşeyi silmek mi ister ?


Keselenmek de pek çare değil gibi ilişki ne kadar uzun ne kadar içten ve samimiyse unutmakta o kadar zorlaşacaktır.
Ne kadar ohh unuttum desende sürekli bir yerlerden bir anı fışkıracaktır.
Duşta saatlerce kalmakta bir çözüm değil gibi.

Hem zaten terk edildiysen neye yarar ki duş :)

Eskiden olduğu gibi pazar günleri okula giden çocukların aldığı duşlar gibi temiz sade ayrılıksız duşlar dileğiyle görüşmek üzere :)




28 Kasım 2017 Salı

İstenmeyen Mesajları Engellemek

Bugün ki yazımız da istenmeyen mesajları nasıl engellerim bu dertten nasıl kurtulurum bunu anlatacağım ...

Özellikle de bahis firmalarından gelen mesajlar başa bela :)

Bahis firmaları bazen o kadar abartıyor ki günlük 20-30 tane mesaj gelebiliyor.

İster istemez insan silmekten bıkıyor sövüyor sinirleniyor haklı olarak :)




Resimdeki mesajın sonunda gözüken B250 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun Numara Taşınabilirliği Yönlendirme Kodları hizmetinin göstergesidir.

Yani artık bu şekilde topluca atılan mesajların sonunda o mesajın kime ait olduğu hangi firma tarafından gönderildiğini gösteren bu kodlar yer almaktadır.

Bu kodların tamamına Buradan Ulaşabilirsiniz 

Şimdi gelelim bu mesajları engellemeye :)

Öncelikle gelen mesajın Kodunu Aklımızda tutuyoruz resimdeki mesaja bakalım kodumuz B250 


Her telefonda ayarlar kısmı değişik olduğu için genelini anlatacağım

Mesajlarda AYARLAR kısmına girin SPAM FİLTRESİ ne tıklayın açılan sayfada SPAM İFADELERİNE EKLE 

ifade ekle bu kısma girdiğimizde bizden engellemek istediğimiz ifadeyi istiyor yani mesajda gelen KOD 

ifade ekle kısmına B250 yazıyoruz ve artık B250 ile tarafınıza hiç bir mesaj gelmiyor 

Şu an bahis firmalarının en çok kullandığı 3 kod var b250 - b214 - b217 bunları engelleyerek bu dertlerden kurtulabilirsiniz 

Yüzünüzü Güldüren Mesajlar Almanız Dileğiyle Hoş Kalın :)


22 Haziran 2017 Perşembe

Göbek Deliği Pamuğu Nedenleri ve Çözümü





Bugün ki yazımızda birçok erkeğin genel bir sorunu olan Göbek Pamuğu (evet ilginç biraz) hakkında kısa bir kaç noktaya değineceğiz.

Öncelikle göbekte neden pamuk oluşur?

Bazı bilim adamları araştırma yapsalar da henüz  kesin olarak bir sonuca ulaşan olmamıştır.

Göbekteki pamuğun büyük bir sebebi giydiğimiz giysilerdeki tüyler kendine göbekte yer bulur ve göbekteki kıllar sayesinde de kendilerine orada adeta bir yuva yaparlar :)

Görüntü olarak kötü olmasının yanı sıra aynı zamanda bu pamuk yüzünden de o bölge de pis bir koku olacaktır.

Giydiğimiz giysilerden oluşan bu pamuk çoğu insanda bir şey giymese de olur ve bu durumun şu ana kadar bir açıklaması henüz yok malesef :)



Her ne şekilde olursa olsun göbeğimizde ki oluşan bu pamuğu yok etmek çok kolay !

Göbeğinizin çevresindeki kılları düzenli bir şekilde temizlediğiniz de pamuk olayının artık son bulduğunu göreceksiniz ...

Pamuksuz Günler Dilerim :)

20 Kasım 2016 Pazar

Hint Felsefesinin 4 Altin Kurali - 4

Merhaba arkadaşlar hafif güneşli ama soğuk kemiklerimize işlerken merhaba ...

Hint Felsefesini tanıttığım yazımda bugün felsefenin son durağındayız.

1 - 2 - 3 derken son bölüm 4. bölüme değiniyoruz...



Dördüncü kural:  


 "Bitmiş olan bir şey bitmiştir. Bu kadar basittir."

 Hayatımızda bir şey sona ererse, bu bizim gelişimimize hizmet eder. Bu yüzden serbest bırakmak, gitmesine izin vermek ve elde etmiş olduğun bu tecrübeyle ileriye doğru bakmak daha iyidir.


Bu felsefe ile yerli yersiz tutunduğumuz kişilerden kurtulabiliriz. Herkesin hayatında böyle kişiler hep olmuştur ve olmaya da devam edecektir. Bittiyse bitmiştir BİTTİ bunu zorlamaya gerek yok bırakın gitsin ileriye bakmak gerekiyor .

Hint felsefesinin sonuncusu gayet güzel fakat bunu başarmak çok mu kolay ? :) tabiki de hayır bunu yazmak ne kadar kolaysa başarabilmek bir o kadar zor :)

Mutlu Pazarlar Mutlu günler 

--------------------------------------------------------------------

Karşına çıkan kişiler her kimse, doğru kişilerdir. 

Yaşanmış olan her ne ise, sadece yaşanabilecek olandır. 

İçinde başlangıç yapılan her an, doğru andır.

"Bitmiş olan bir şey bitmiştir. Bu kadar basittir."