5 Nisan 2020 Pazar

Hint Felsefesinin 4 Altin Kurali - 2

Geçen yazımız da Hint Felsefesinin 4 Altın Kuralından 1. kısmı yani her insan doğru kişidir bölümüne değinmiştik.

Bu gün ise 2. kısma geçiyoruz :)




 İkinci kural :  


 "Yaşanmış olan her ne ise, sadece yaşanabilecek olandır. 

Hiç bir şey, hem de hiç bir şey yaşadığımız şeyi değiştiremezdi. Yaşadığımızın içindeki en önemsiz saydığımız ayrıntıyı bile değiştiremeyiz. 

"Şöyle yapsaydım, böyle olacaktı" gibi bir cümle yoktur. 

Hayır, ne yaşandıysa, yaşanması gereken, yaşanabilecek olandır, dersimizi alalım ve ilerleyelim diye. 

Her ne kadar zihnimiz ve egomuz bunu kabul etmek istemese de, hayatimiz da karşılastığımız her olay, mükemmeldir."


Yani arkadaşlar seçimler büyük resme gidilen yolda çok ta önemli değil.
Önemsiz yada önemli tüm ayrıntılar sizinle beraber geleceklerdir.
Seçimlerimiz için üzülmeye de gerek yok şu şekilde yapsaydım demeye gerek yok o artık YAŞANDI o yüzden üzülmeye gerek yok yola devam edilmeli.

Örneğin telefonu düşürdünüz ve camı kırıldı ( insanın içi gidiyor) :D buna artık üzülmeye gerek yok telefona kırılmaz cam yaptırsaydım kılıf alsaydım diye pişman olmaya gerek yok ÇÜNKÜ O CAM KIRILDI artık yola devam edilmeli.

Hint Felesefesinin 2. kuralı sonuç olarak diyor ki hayatımızdaki bize göre yanlış doğru küçük büyük her şey her olay mükemmeldir bu yüzden ayırmamak lazım zihnimiz çoğunu kabul etmeyecek ama yaşadığınız küçük olaylarda sizin olaylarınız...

Çok yakmayan güneşli günler dilerim :)


4 yorum:

  1. Bu felsefeyi uygulamak zor, insan keşke demeden yapamıyor.

    YanıtlaSil
  2. hemde çok zor :) keşkelerimiz olmasa derken bile keşke diyoruz

    YanıtlaSil
  3. Merhaba efendim,

    İlk yazınızı da okudum. Çok ilginç bir felsefe. Şöyle bir düşündüm de kadercilikle bir bağı var mıdır acaba bu kuralların? Eğer uygulanacak olursa, insana büyük bir kafa rahatlığı vereceğinden eminim :)

    Bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim ayrıca, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. aynen öyle kafalar rahatlar ama yapmak lazım işte :)

    YanıtlaSil