29 Mart 2020 Pazar

Hint Felsefesinin 4 Altın Kuralı - 1

Bu güneşli ama insanı yakmayan sıcaklıkta ki pazar gününde Hint Felsefesinin 4 altın kuralının 1. kısmından bahsedeceğiz neden Hint derseniz bilmiyorum öyle denk geldi :)


İlk kural :   

"Karşına çıkan kişiler her kimse, doğru kişilerdir. 


Bunun anlamı şudur, hayatımızda kimse tesadüfen karşımıza çıkmaz. Karşımıza çıkan, etrafımızda ...olan herkesin bir nedeni vardır, ya bizi bir yere götürürler ya da bize bir şey öğretirler."



Hayatımıza bir çok insan alırız şu nedenden bu nedenden bir çok insan...

Bir çok kişi bu hayatına aldığı kişiler yüzünden KEŞKE ler ile bahseder , keşke olmasaydı , keşke tanımasaydım vs.

Hint Felsefesinin bu 1. kuralı ile vicdanlarımızı rahatlatabiliriz çünkü her kişi DOĞRU KİŞİDİR :)

İlk bakışta karşımıza çıkan kişiler belki bize göre yanlıştır bu şekilde düşünebiliriz fakat yolun sonundaki ana temaya büyük resme odaklandığımızda bu kişilere de ihtiyaç olduğunu bu yüzden hint felsefesi her kişiyi doğru kişi olarak tanımlamıştır.


Doğru kişiler ile doğru hayatlar ümidiyle görüşmek üzere :)

6 yorum:

  1. wdb9jc2kuh merhaba bu kodu kullanabilirsiniz sözlük için.

    YanıtlaSil
  2. Her insanın bize öğretebileceği bir şeyler var gerçekten de, sevdim bu Hint felsefesini. :)

    YanıtlaSil
  3. iyi kötü herkes birşeyler katıyor elbette:)

    YanıtlaSil
  4. Hayatımıza giren kişiler iyi ya da kötü bize bir şeyler öğretir. Ben felsefenin bu kısmını blogumdaki kabullenmek yazısının temasına benzettim. Bloggera hoşgeldiniz! :)

    http://esrakurtuldu.blogspot.com.tr/2017/02/kabullenmek.html?m=1

    YanıtlaSil
  5. teşekkürler hoşbuldum :) yazınızı okuyacağım elbette :)

    YanıtlaSil